Kakšno ceno plačate zaradi rezanja stroškov? PDF natisni E-pošta

 

Finance, 20. 4. 2010

V negotovih razmerah poslovanja je marsikatero podjetje vzelo v roke škarje in začeli s(m)o rezati stroške. S tem ni nič narobe. Dokler se zavedamo, da pogosto ne odrežemo le stroškov, ampak posežemo tudi na področje kakovosti storitev ali izdelkov.

 

Dva meseca pred načrtovanim obiskom delavnice v tujini sem pri poceni letalskem prevozniku vplačala letalski karti. In se veselila izredno zanimivega dogodka. Dober teden dni pred odhodom me je izbrani prevoznik po e-pošti obvestil, da povratnega leta ne bo izvedel. V nadaljevanju so navedli dve možnosti, ki ju imam in me seveda opozorili, da se lahko odločim samo enkrat: na voljo sem imela dve e-povezavi in s klikom na eno od njiju bi bila moja odločitev nepreklicna in dokončna.
Zaradi nejasnosti in grozljive dokončnosti izbire sem želela prej preveriti, ali sem dobro razumela njihove pogoje. Tu se je zataknilo. Telefonske številke seveda ni na voljo, edini način, da pridem do dodatnih informacij, je e-pošta. Na katero tudi po več dneh čakanja nisem dobila odgovora. Izbrala sem torej drugo možnost: vračilo denarja in drugega letalskega prevoznika. S tem prevoznikom verjetno ne bom več sklepala kupčij. Sem pa začela razmišljati o ceni, ki jo marsikatero podjetje (nezavedno?) plača pri varčevanju za vsako ceno.

Škoda, ki jo povzroči varčevanje
Če začnemo pri našem primeru. Seveda je prevoznik prihranil z odpovedjo leta. Morda res ni imel druge izbire. V želji po čim nižjih stroških pa svojim strankam ni omogočil stika z osebo, ki bi se stranki pomagala odločiti - morda bi me zadržali na svojem letalu na kak drug dan.
Da ne bi prihajalo do zapletov in sprememb (ki spet stanejo!), stranki tudi napišejo, da je klik odločilen, izbira nepreklicna. Tako zopet prihranijo, saj ne potrebujejo osebe, ki bi se ukvarjala s temi (nadležnimi?) strankami, ki morda ne razumejo možnosti, ki jih imajo. Koliko strank so v tem procesu že izgubili? Nič hudega, saj so tudi prihranili, ker so lahko odpovedali še nadaljnja dva leta!

Režite stroške, ne strank
V negotovih in težkih pogojih poslovanja je marsikatero podjetje vzelo v roke škarje in pričeli s(m)o rezati stroške. S tem načeloma ni nič narobe. Dokler se seveda zavedamo, da pogosto ne odrežemo le stroškov, ampak posežemo tudi na področje kakovosti naših storitev ali izdelkov. Če so naše škarje ostre in nepremišljene, se lahko zgodi, da pričnejo rezati tudi stranke.
Zadnjič sem se v nekem podjetju pogovarjala s prodajnikom, ki je potožil, da ima težavne stranke. Vzamejo mu namreč veliko dragocenega časa. Zaradi optimizacije in rezanja stroškov so pred kratkim zmanjšali prodajno ekipo, tako da ima na razpolago manj časa in skrbi za več strank. Poleg tega so zaostrili načrtovanje in spremljanje realizacije, kar je skoraj podvojilo administrativno delo, ki spremlja prodajo. Samo izpolnjevanje obrazcev in poročanje mu vzamejo več kot polovico delovnega časa.

Krizno vodenje
Pomislila sem, da prodajnik verjetno nima težavnih strank, ampak da tudi njihova riba smrdi pri glavi. Kakorkoli obrnemo, pravočasno izpolnjeni obrazci in čim bolj natančna napoved pričakovane prodaje podjetju verjetno ne odreže veliko kruha. Mnoga podjetja so v paniki pred najhujšim ali povsem preventivno posegla po orodjih kriznega vodenja, ne da bi pri tem pretehtala vse posledice in predvsem koristi. Nekatera podjetja so se v teh časih odločila za dvig kakovosti, ne rezanje stroškov - tudi ta odločitev mora biti, enako kot tista za rezanje stroškov, premišljena. V vsakem primeru pa se je treba pred odločitvijo o na primer ukinitvi klicnega centra ali delavnice za usposabljanje pozanimati, na kaj vse bo ta odločitev vplivala.

 


Nasveti
Na kaj morate premisliti, preden režete stroške
1. Koliko boste z načrtovanim rezom res prihranili?
2. Na kaj bo vaš rez vplival: na kakovost storitve, na kakovost izdelka, predanost in motivacijo vaših zaposlenih, boste zaradi tega izgubili stranke, ali s tem grobo posegate v vizijo podjetja in ali boste izgubili lojalnost vaših (zvestih) strank in/ali (najboljših) zaposlenih?
3. Podobno predlog prevetrite tudi z zaposlenimi, ki delajo z vašimi strankami.
4. Finančno ovrednotite vse, kar ste kot nevarnost navedli pod drugo in tretjo točko.
5. Od vrednosti pod točko ena odštejte vrednost, ki ste jo dobili pod točko tri.
6. Vnovič pretehtajte, ali je vaš rez upravičen in res pomeni dodano vrednost za vaše podjetje.


Suzana Štular je antropologinja in kadrovska svetovalka.

 

Vaš Partner, poslovno in kadrovsko svetovanje
Suzana Ester Car, s.p.

Kokra 54, 4205 Preddvor

T: 04 255 66 40
M: 051 43 99 76

E: suzana@vas-partner.si

Vaš Partner,
osebno in poslovno svetovanje, Sebastian Radetić s.p.
Kokra 54, 4205 Preddvor
T: 04 255 66 40
M: 051 32 89 62

Vaš Partner, osebno in poslovno svetovanje 
Sebastian Radetić Car s.p. 

Kokra 54, 4205 Preddvor 

T: 04 255 66 40
M: 051 32 89 62
Esebastian@vas-partner.si

money-back-guarantee_1