Kaj morate paziti pri zaposlitvi prvih sodelavcev

Finance, 19. 10. 2010

Stane Petavs

Kaj morate paziti pri zaposlitvi prvih sodelavcev
Podjetnik svojega prvega zaposlenega navadno poišče sam, oceni pa ga po "občutku", saj nima kadrovskih znanj. Za iskanje kadrov potrebujete čas ali denar.
Predvsem izberite pravega človeka za konkretno delovno mesto, svetuje kadrovnica Suzana Štular iz družbe Vaš partner . "Če kandidata izbirate sami na podlagi 'občutka', boste verjetno izbrali sebi podobnega. S tem načelno ni nič narobe, težava se pojavi, če so vam podobni vsi vaši zaposleni.

Tako se zmanjšajo različnost in sinergije, ki bi se lahko ustvarile." Če ste recimo zelo natančni in so takšni tudi vsi vaši zaposleni, boste imeli težavo, ko bo treba neko delo opraviti hitro. Druga težava, ko izbirate sebi podobne kandidate, se pojavi, ko določeno delovno mesto zahteva drugačno osebo.

Kot pravi Štularjeva, ljudi navadno zaposlimo zaradi tega, kar znajo, odpustiti pa jih želimo zaradi njihove osebnosti. "Pri zaposlovanju bodite torej pozorni ne le na to, kaj kandidati znajo, temveč tudi, kdo so."

Podjetniki naj iščejo najbolj primernega, in ne nujno najboljšega kandidata, svetuje Aleš Zaletel iz kadrovske agencije Mojedelo . V podjetjih z malo zaposlenimi je zelo pomembno, da najdemo nekoga, ki se hitro vključi v delo in kulturo podjetja. Paziti moramo, da ne zaposlimo sodelavca, ki je sicer tehnično dober strokovnjak za naše delovno mesto, a čutimo, da se osebnostno ne bo dobro vklopil v podjetje.

Odvisno, koga iščete
Kako najti pravega delavca, je seveda poglavje zase. Dilema je že, prek katerega media ga sploh iskati. To je odvisno od delovnega mesta. Če boste iskali avtomehanika, oglas v časopisu verjetno ne bo najboljši medij, pojasni Suzana Štular. Boljša izbira bo lokalni radio, saj imajo navadno v delavnicah ves čas prižgan radio.

Podobno je z zbiranjem ponudb. Če iščete mlade kandidate, boste ponudbe zbirali po e-pošti ali SMS-sporočilih, če pa je vaša ciljna skupina kandidatov starejša, boste ponudbe zbirali tudi po navadni pošti. Če iščete ustvarjalne kandidate, bodite tudi sami takšni pri izdelavi oglasa. Če iščete resnega računovodjo, je najbolje sestaviti uraden oglas.

Če imate veliko kandidatov, vam veliko časa lahko prihranijo prvi telefonski intervjuji, vsekakor pa se morate z osebo srečati na zaposlitvenem intervjuju. Na tega se zelo dobro pripravite, saj je intervju sicer precej nezanesljivo orodje: kandidat vas zlahka "prelisiči" ali pa si o njem ustvarite povsem napačno mnenje.

Čas ali denar
Pri iskanju sodelavcev se mora podjetje odločiti, ali je pomembnejši čas ali denar. Podjetje lahko izkoristi brezplačne oblike iskanja (zavod za zaposlovanje), vendar to navadno pomeni časovno potratno obliko iskanja, opozarja Zaletel.

Če podjetje objavi oglas na zavodu za zaposlovanje, bo verjetno na intervju dobilo veliko kandidatov, ki ne ustrezajo dovolj zahtevam dela, pogosto pridejo tudi kandidati, ki nimajo namena delati, pridejo, ker zavod od njih zahteva določeno število opravljenih intervjujev, da izpolnijo zahteve za prejemanje nadomestila za brezposelnost.

Če podjetnik nima časa, se lahko odloči za plačljive, preverjene metode iskanja: agencije ali spletne portale. V tem primeru mora jasno in natančno določiti naloge, ki naj bi jih kandidat opravljal, kaj pričakuje od njega in kaj ponuja. Bolj natančno pripravi zahteve, primernejše kandidate bo dobil. Poleg tega doseže kandidate, ki so zaposleni, a iščejo novo zaposlitev.

Če se odločite, da boste izbor kandidatov prepustili agenciji, boste prav tako prihranili precej časa. Če selekcijo izvajate sami, potem se dobro pripravite. Pripravite vprašanja in informacije, ki jih od kandidatov potrebujete za svojo odločitev. Bolj boste pripravljeni, hitreje boste izvajali intervjuje in lažje našli pravega kandidata, še doda Aleš Zaletel.

Napake
Premalo časa, denarja in znanja

Napake, ki jih mali podjetniki najpogosteje naredijo pri zaposlovanju:
Suzana Štular, Vaš partner

  • Nimajo časa in iskanje opravijo na hitro, mimogrede. Tako ne pritegnejo najboljših kandidatov, morda pa tudi ne izberejo najboljšega.
  • Ne premislijo, kakšnega človeka želijo, ampak se osredotočijo le na zahtevana znanja. Tako se lahko zgodi, da ga bodo že kmalu želeli odpustiti, ker jim značajsko ne bo ustrezal.
  • Ne premislijo, v kakšno ekipo bo ta oseba prišla ali s kakšnimi strankami bo delala.
  • Iskanja zaposlenega se lotijo brez ustreznih znanj ali vsaj izkušenj. Tako jih večina kandidatov na zaposlitvenem intervjuju lahko »prelisiči«, saj skrijejo svoje slabosti. Ne znajo postaviti pravih vprašanj; večina je povezana le s kandidatovimi znanji, kje vse je že bil zaposlen in kakšne izkušnje ima.

Aleš Zaletel, Mojedelo

  • Podjetniki se iskanja prvih sodelavcev pogosto lotijo »na hitro«, brez dobre priprave, analize, kakšnega kandidata pravzaprav potrebujejo. Cena napačne odločitve je potreba po vnovičnem iskanju kandidata in uvajanju v delo.
  • Kandidate iščejo v krogih poznanstev (družina, prijatelji). Te kandidate je potem zaradi socialnih vezi teže odpuščati ali usmerjati v želeno smer dela.
  • Pogosto nimajo dovolj znanja za kakovosten izbor kandidatov, zato ne upoštevajo vseh vidikov (strokovnost, osebnost).
 

Vaš Partner, poslovno in kadrovsko svetovanje
Suzana Ester Car, s.p.

Kokra 54, 4205 Preddvor

T: 04 255 66 40
M: 051 43 99 76

E: suzana@vas-partner.si

Vaš Partner,
osebno in poslovno svetovanje, Sebastian Radetić s.p.
Kokra 54, 4205 Preddvor
T: 04 255 66 40
M: 051 32 89 62

Vaš Partner, osebno in poslovno svetovanje 
Sebastian Radetić Car s.p. 

Kokra 54, 4205 Preddvor 

T: 04 255 66 40
M: 051 32 89 62
Esebastian@vas-partner.si

money-back-guarantee_1