Kako svojim zaposlenim povedati, da božičnice letos ne bo PDF natisni E-pošta

Finance, 3. 12. 2010

Lana Dakić

Ljudem veliko pomeni, da jim slabe novice sporoči direktor ali predsednik uprave osebno, svetujejo kadrovski strokovnjaki. Dobre in slabe novice je treba v podjetju povedati ob pravem času in na pravi način, saj se lahko le tako izognemo širjenju nepravilnih informacij ali celo izgubi dobrih kadrov.


Direktorji in vodje ne znajo izkoristiti dobrih novic, saj preslabo komunicirajo, največkrat tudi prepozno, pravi poslovna trenerka iz BB Svetovanja Ksenija Špiler Božič. Dobrim novicam je namreč treba dati več poudarka in jih pravočasno posredovati, sicer izgubijo pomen in smisel. "Sploh pri nagradah, saj marsikje zaposlenim nihče niti ne pove, zakaj so jih dobili," še dodaja.

Slabe novice lahko sporočimo tudi na sestanku, vendar moramo ob tem pojasniti okoliščine
Po njenem največkrat pozabimo na dobre novice, ljudi pa te zanimajo, saj jim dajejo zaupanje v podjetje. Prav tako z dobrimi novicami vplivamo na motivacijo in zadovoljstvo med zaposlenimi, meni direktorica podjetja Dr. Pendl & Dr. Piswanger  Romana Kovacs.

Svetovalka za ravnanje s človeškimi viri Suzana Štular pa ob pohvalah in nagradah opozarja tudi na zaposlene, ki se neradi javno izpostavljajo in lahko v takih primerih doživijo manjši pritisk.

"Vodje navadno vedo, kateri zaposleni se ne želijo izpostavljati, in v takih primerih dobro novico sporočijo osebno," pojasnjuje. Elektronska sporočila niso najbolj zaželena, čeprav za mlajše zaposlene danes to postaja sprejemljiva možnost komuniciranja.

Kako sporočiti slabo novico in ohraniti zaupanje zaposlenih
Medtem ko lahko dobre novice večinoma sporočamo na sestankih z vsemi zaposlenimi, pa je treba biti pri sporočanju slabih novic nekoliko bolj previden. To, kako sporočimo slabo novico, je odvisno od novice. Da ne bo božičnice, lahko sporočimo tudi na sestanku, vendar moramo ob tem vendarle ohraniti zaupanje zaposlenih in pojasniti okoliščine, zakaj ne bodo dobili dodatka ob koncu leta.

"Treba se je navezati na skupinski duh, pripadnost podjetju, pojasniti ljudem, da vsak pripomore k ohranitvi podjetja in da se vsi odpovedujemo, predvsem pa uprava," svetuje Romana Kovacs. Vsekakor morajo zaposleni to izvedeti od uprave, in ne iz govoric ali medijev, ob tem dodaja Suzana Štular.

Novica o odpuščanju lahko prežene najboljše kadre
Posebej previdni moramo biti v primeru napovedanih odpuščanj. "Čeprav direktorji velikokrat pri tem radi uporabljajo elektronsko pošto, to močno odsvetujem," pravi Suzana Štular.

Vodje morajo početi tudi stvari, ki niso najbolj priljubljene, za to so tudi plačani, še dodaja. Opravičevanje ali celo prelaganje odgovornosti na druge po njenem kaže zaposlenim, da njihov vodja nima avtoritete in se skriva za odločitvami drugih.

Ksenija Špiler Božič pravi, da se s slabimi novicami predolgo čaka, zato prihaja do različnih interpretacij, kar lahko povzroči zmešnjavo. Novice v zvezi s krizo in odpuščanjem je treba po njenem mnenju takoj pregledno sporočiti zaposlenim.

"Ti vedo, da v življenju ni samo lepo in da se dogajajo tudi manj prijetni dogodki." Pomembno je, da ob tem postavimo tudi jasna merila in jih vedno sporočimo osebno, iz oči v oči.

Romana Kovacs ob tem opozarja, da novica o odpuščanju lahko prežene najboljše kadre iz podjetja. Slabi potem ostanejo, dobri pa gredo iskat nove izzive. "Ljudem, ki so ostali v podjetju, moramo ohraniti stimulativni del nagrade in jim zagotoviti, da bo njihova prihodnost v tem okolju ostala varna in stabilna, da na njih računamo."

Največ uro na mesec za redne sestanke
Za komunikacijo pa je treba redno skrbeti, in ne le ob dobrih ali slabih novicah. Sogovornice se strinjajo, da so mesečni sestanki uprave z zaposlenimi lahko odlična rešitev. To je sicer odvisno od velikosti podjetja: v manjših podjetjih informacije tečejo hitro, so bolj povezani, zato so lahko tudi sestanki pogostejši, medtem ko so večja podjetja nekoliko bolj okorna in morajo imeti načrt komuniciranja.

Mesečna, četrtletna ali polletna srečanja so zelo učinkovita, saj se tako zaposleni seznanijo s poslovanjem in načrti podjetja. Sestanki ne smejo biti predolgi, največ slabo uro, pri tem pa je treba dati priložnost tudi zaposlenim, da postavijo kakšno vprašanje. Za zaposlene je treba poskrbeti tudi z letnimi pogovori, neformalnimi srečanji, v zadnjem času pa se spet pojavljajo tudi "ure odprtih vrat", ko se lahko zaposleni pogovorijo z direktorjem.

Špiler Božičeva še opozarja, da se je pri komunikaciji treba počasi prilagajati mladim oziroma dinamični generaciji Y (rojeni po generaciji X oziroma rojeni po letu 1980).
 

Vaš Partner, poslovno in kadrovsko svetovanje
Suzana Ester Car, s.p.

Kokra 54, 4205 Preddvor

T: 04 255 66 40
M: 051 43 99 76

E: suzana@vas-partner.si

Vaš Partner,
osebno in poslovno svetovanje, Sebastian Radetić s.p.
Kokra 54, 4205 Preddvor
T: 04 255 66 40
M: 051 32 89 62

Vaš Partner, osebno in poslovno svetovanje 
Sebastian Radetić Car s.p. 

Kokra 54, 4205 Preddvor 

T: 04 255 66 40
M: 051 32 89 62
Esebastian@vas-partner.si

money-back-guarantee_1